Úkoly na každý den

Pátek 12.6. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 103

2. Písanka - 4 řádky

3. Slabikář
- str. 104
- přečteme si "Popletenou básničku"

- zahrajeme si hru "Všechno lítá, co peří má"
    - rukama všichni pleskáme do stehen a do rytmu říkáme: Všechno lítá, co peří má. Dospělý říká  - holub letí - při pravdivé odpovědi děti zvednou ruce nad hlavu, při lživé - traktor letí - je necháme dole. Čím rychleji říkáme, tím větší sranda je.

4. Písanka - 4 řádky

5. Slabikář
- znovu čteme Popletenou básničku a opravujeme věty - pomohou nám slova ve sloupečku

- úkol " nota" - přečteme si popletenou písničku
- úkol " tužka" - popletená slova napíšeme správně
- úkol " pastelka" - k této popletené písničce nakreslíme obrázek

PÍSANKA 4 - str. 28
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"

- slova se slabikou mě

První psaní - 4 řádky
- opis  slov

Druhé psaní - 4 řádky
- opis a přepis slov

MATEMATIKA

Matematika 3
- str. 32
- všechny příklady by děti měly zvládnout samy bez pomoci

Počítáme do 20
- str. 38 - slovní úlohy


Tak to je pro letošní rok ode mě všechno. V příštím týdnu pomalu dokončete vše, co nám ještě chybí v písance, prvouce a Slabikáři. Tempo si určete sami. Kdybyste s čímkoliv potřebovali pomoct, volejte. Já se  Vám určitě ozvu příští týden, abych Vám řekla podrobnosti ohledně konce školního roku. Děkuji Vám za spolupráci a doufám, že se tato situace už nebude opakovat, a že už spolu budeme komunikovat jenom naživo. Moc si vážím toho, jak jste vše zvládli. 👍😉


Čtvrtek 11.6. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 102

2. Písanka - 5 řádků

3. Slabikář
- str. 103
- přečteme si první část pohádky " O zlaté sekyře "

4. Písanka - 4 řádky

5. Slabikář
- dočteme druhou část pohádky
- povídáme si o čem pohádka je, co je tam dobré, co špatné, kdo je hodný, kdo zlý
- úkol " trojúhelník " - zakroužkujeme správné slovo ( podle textu )
                                - vysvětlíme si všechny vlastnosti, co která znamená
- nacvičíme čtení


PÍSANKA 4 - str. 27
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"

- slova se slabikou bě, pě, vě, dě, tě, ně - odůvodňujeme si, co napíšeme

První psaní - 5 řádků
- opis a přepis slov

Druhé psaní - 4 řádky
-  přepis slov

MATEMATIKA

Matematika 3
- str. 31
- cv. 4 - dítě počítá samo
- cv. 6 - také by už mělo zvládnout samo
- cv. 7 - početní řetězce - postupně si čteme příklad a zrovna počítáme
- cv. 5 - přepis do sešitu

Počítáme do 20
- str. 36 - podle závaží počítáme, kolik čeho je
- str. 37 - podle zadání počítáme kolik má kdo kostek

PRVOUKA

- str. 71 - Opakování
   - společně si zopakujeme - dospělák čte, dítě pracuje
str. 72, 73 - V létě
   - povídáme si podle obrázků o tom, co v létě kvete, co dozrává

Omlouvám se, ale nestíhám tvořit nové kvízy. Přes víkend to snad napravím. 😉

Středa 10.6. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 100 a 101

2. Písanka - 4 řádky

3. Slabikář
- str. 102
- přečteme si příběh " V divadle "
- povídáme si o tom jak se v divadle chováme, co si oblékáme
-úkol " pastelka " - nakreslíme obrázek víly nebo vodníka

4. Písanka - 4 řádky

5. Slabikář
- úkol " lístek " - nacvičíme čtení slov

Přepis do sešitu - str. 100 - první sloku básničky Tancovali brouci - prosím pošlete mi to

PÍSANKA 4 - str. 26
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"

- slova se slabikou bě, pě, vě

První psaní - 4 řádky
- opis a přepis slov

Druhé psaní - 4 řádky
- opis a přepis slov

MATEMATIKA

Matematika 3
- str. 31 
- cv. 1 - procvičujeme početní řetězce
- cv. 2, 3 - slovní úlohy
              - dítě řeší samostatně
             - pozor v cv. 3 - odečítáme

Počítáme do 20
- str. 34 - počítáme s penězi - rozměňujeme mince
- str. 35 - slovní úlohy


Úterý 9.6. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 100

2. Písanka - 5 řádků

3. Slabikář
- str. 101
- dočteme příběh o čmeláčcích

4. Písanka - 3 řádky

Přepis do sešitu - str. 96 růžový a zelený sloupeček

PÍSANKA 4 - str. 25
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"

První psaní - 5 řádků
- opis a přepis slov 

Druhé psaní - 3 řádky
- opis a přepis slov a vět

MATEMATIKA

Matematika 3
- str. 30
- cv. 3 - slovní úloha - už by děti měli zvládat pouze s lehkou dopomocí
- cv. 4 - počítáme s jednotkami - samostatně, bez pomoci
                  - do výsledku psát i jednotky
- cv. 6 - dítě si samo přečte, samo vyřeší 😉

Počítáme do 20
- str. 33 - dokončíme stránku


Pondělí 8.6. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 99

2. Písanka - 4 řádky

3. Slabikář
- str. 100
- úkol " papoušek " - přečteme si básničku, mohli bychom se ji i naučit zpaměti 😉

- zazpíváme si : Poslali čmeláka pro kousek medu - pokud znáte. Bohužel se mi to na Youtube nepodařilo najít

Hej, meduli - pouze melodie

Hej, meduli

1. Poslali čmeláka pro kousek medu,
poslali, čekali celičkou středu.

Ref.: Hejdum, meduli, dum,
hejdum, meduli,
hejdum, meduli, dum,
hejdum, meduli.

2. Čekali na něho celičký čtvrtek,
čekali, báli se, že s medem utek´.

Ref.:

3. Vrátil se teprve navečer v pátek,
vrátil se, zavolal od samých vrátek:

Ref.:

4. Poslali čmeláka pro kousek medu
a on jim přinesl za pětník sedm.

Ref.:

 - úkol " 9 " - Písničková
      - nacvičíme čtení části příběhu pouze na této straně

Včelí medvídci - písničky


4. Písanka - 4 řádky

POZOR - všímejte si, kde se při čtení dítě zarazí a přemýšlí, co plete, co mu nejde číst - podle potřeby se vracejte k příslušným stranám a procvičujte čtení ( di, ti, ni, dy, ty, ny, bě, pě, vě, mě apod.)

PÍSANKA 4 - str. 24
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"

První psaní - 4 řádky
- opis slov - zopakujeme si, že sice slyšíme a říkáme ďi, ťi, ňi , ale píšeme di, ti, ni

Druhé psaní - 4 řádky
- opis a přepis slov 

MATEMATIKA

Matematika 3
- str. 30 
- cv. 1 - počítáme pod sebou - zopakujeme si postup: počítáme odzadu dopředu, odspodu nahoru
                                               - tam kde nemáme číslo řádu desítek, jako by tam byla 0
- cv. 2 - řešíme slovní úlohu
- cv. 5 - přepis do sešitu

Počítáme do 20
- str. 33 - vypočítáme horní dva sloupečky

PRVOUKA

- str. 70 - Jak si pejsek s kočičkou dělali k svátku dort
 - povídáme si o pohádce - pokud máme knihu, můžeme si přečíst, pokud ne :
Jak si pejsek s kočičkou dělali dort

V NOVINKÁCH máte nové informace o ukončení školního roku a sběru papíru.

Pátek 5.6. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 98

2. Písanka - 5 řádků

3. Slabikář
- str. 99
- úkol " 8 " - Co komu patří ?
- přečteme si příběh
- ukážeme si hrady:

Kokořín
Kost
Kozí hrádek   ( Mikulov )
Kocourkov   ( smyšlené pohádkové město )

4. Písanka - 4 řádky

5. Slabikář
- úkol " trojúhelník" - děti vypracují samostatně

POZOR - všímejte si, kde se při čtení dítě zarazí a přemýšlí, co plete, co mu nejde číst - podle potřeby se vracejte k příslušným stranám a procvičujte čtení ( di, ti, ni, dy, ty, ny, bě, pě, vě, mě apod.)


PÍSANKA 4 - str. 23
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"

První psaní - 5 řádků
- opis a přepis slov 

Druhé psaní - 4 řádky
- opis a přepis slov a vět - necháme děti, aby si našly všechny chyby a opravily si je - my pouze navádíme a kontrolujeme

MATEMATIKA

Matematika 3
- přepis do sešitu - str. 29 cv. 6

Počítáme do 20
- str. 32 - rozkládáme a doplňujeme čísla

Už se nám to krátí! 👍😁 Tak pěkný víkend!


Čtvrtek 4.6. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 97

2. Písanka - 4 řádky

3. Slabikář
- str. 98
- úkol " 7 " - Žáby ve škole
- přečteme si příběh
- Včera jsme hledali rýmy - najdeme i tady nějaké?
          - Měsíc je náš kamarád, toho můžeš míti rád.
         - Na to zlaté sluníčko - pozor, pozor, žabičko!
        - Když je noc, je žabák rád, protože šli čápi spát,
           ale když je slunce králem, čáp hned lítá nad močálem.
       - Ach, ach, ach, z čápa máme strach!

- úkol " srdce" - vyluštíme křížovku

4. Písanka - 4 řádky

5. Slabikář
- úkol " sloupečky" - nacvičíme čtení

POZOR - všímejte si, kde se při čtení dítě zarazí a přemýšlí, co plete, co mu nejde číst - podle potřeby se vracejte k příslušným stranám a procvičujte čtení ( di, ti, ni, dy, ty, ny, bě, pě, vě, mě apod.)

Přepis do sešitu - str. 93 cv. 3 - první dvě věty


PÍSANKA 4 - str. 22
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"

První psaní - 4 řádky
- opis slov - obtáhneme první slovo, napíšeme celý řádek

Druhé psaní - 4 řádky
- opis a přepis slov

MATEMATIKA

Matematika 3
- str. 29

- jednotka - Kilogram, značka kg

- cv. 3, 5 - znázorníme podle zadání a vypočítáme
- cv. 7 - slovní úloha - dítě by mělo zvládnout zcela samostatně - přečíst, znázornit, vypočítat, vyhledat otázku a napsat odpověď


Počítáme do 20
- str. 31 - počítáme  sloupečky dole

PRVOUKA

str. 69 - Lidé si vyrobili pomocníky
- povídáme si o přístrojích, které nám doma pomáhají
- do rámečků vlepíme vystřižené obrázky 

- doplníme věty dole a povídáme si o tom, jaké bezpečnostní zásady musíme při práci s těmito přístroji dodržovat 


Středa 3.6. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 96

2. Písanka - 4 řádky

3. Slabikář
- str. 97
- úkol " 6 " - Jak by bylo smutno
- přečteme si báseň a prohlédneme si obrázky
- povídáme si o ní, říkáme si, který obrázek patří ke kterému verši
- hledáme rýmy - rýmy jsou zpravidla na konci řádků, jsou to slova, která podobně znějí ( tůňka - nezakuňká, v háji - nezpívají, domy - stromy, louka - nezabrouká, ves - pes, v kraji - nevýskají )
- nacvičíme čtení s přednesem - dbáme na klesnutí hlasem na konci rýmů ( u tečky )

4. Písanka - 4 řádky

5. Slabikář
- úkol " srdce" - vyluštíme křížovku - opaky ( malý - velký, studený - teplý, slabý - silný, tlustý - tenký, krátký - dlouhý, zlý - hodný)
- úkol " tužka" - doplníme tajenku

PÍSANKA 4 - str. 21
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"

První psaní - 4 řádky
- doplňujeme mláďata ( koťata, jehňata, kachňata, krůťata )

Druhé psaní - 4 řádky
- doplňujeme rýmy ( ...žába kuňká, ....kočka mňouká )
- poslední řádek - píšeme slovo labuť

MATEMATIKA

Matematika 3
- str. 29 

- jednotka - Kilogram, značka kg

- cv. 1, 2 - řešíme slovní úlohy - necháme děti pracovat samostatně, dohlížíme

Přepis do sešitu - cv. 4

Počítáme do 20
- str. 31 - počítáme 3., 4. a 5. sloupeček


Úterý 2.6. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 95

2. Písanka - 4 řádky

3. Slabikář
- str. 96
- úkol " 5 " - Návštěva
   - nacvičíme čtení - vysvětlíme si neznámé pojmy ( suvenýry, turistická známka, Mělník, Vltava, Labe )

- úkol "srdce" - vyřešíme křížovku
- úkol " tužka" - doplníme

4. Písanka - 4 řádky

5. Slabikář
- úkol " barevné sloupečky" - nacvičíme čtení, je-li třeba, naobloučkujeme
                                              - dbáme na správnou výslovnost

PÍSANKA 4 - str. 20
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"

- psaní ď, ť, ň

První psaní - 4 řádky
- opis slov 
- u 1. a 2. řádku si vysvětlíme  ( zatím to nemusí umět), že u některých slov něco jiného slyšíme a píšeme
       - loď - slyšíme loť ( řekneme si dvě lodě ), píšeme loď
       - zeď - slyšíme zeť ( na zdi), píšeme zeď

Druhé psaní - 4 řádky
- opis slov 

MATEMATIKA

Matematika 3
- str. 28 - Kilogram

- jednotka - Kilogram, značka kg

- cv. 5 - počítáme s kilogramy, píšeme psacím písmem i kg
- cv. 7 - najdeme, co vážíme na kg, u ostatních si řekneme, na co měříme ( l, m )
- cv. 8 - dítě přečte a vyřeší samo

Počítáme do 20
- str. 31 - počítáme 1. a 2. sloupeček


Pondělí 1.6. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 94 

2. Písanka - 4 řádky

3. Slabikář
- str. 95
- úkol " říkanka " - přečteme si říkanku a vyhledáme ve slovech slabiky - zakroužkujeme žlutě
- POZOR - je to slabika, která se jinak píše a jinak vyslovuje
                      - vyslovujeme a slyšíme 3 hlásky m n ě, ale píšeme jenom dvě m ě písmena !

- úkol "tužka" -doplňujeme do rámečků slabiku mě, čteme slova
- úkol " sloupečky" - čteme slova se slabikou mě

4. Písanka - 4 řádky

5. Slabikář
- úkol " trojúhelník" -hledáme slovo, které patří do věty
        - necháme děti pracovat samostatně
- úkol " puzzle" - čteme sloupečky, se slovy vytváříme věty

PÍSANKA 4 - str. 19
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"

První psaní - 4 řádky
- opis slov 

Druhé psaní - 4 řádky
- přepis slov psacím písmem
- poslední řádek - píšeme zvířata ze ZOO, která známe

MATEMATIKA

Matematika 3
- str. 28 - Kilogram
- zopakujeme si, co měříme na metry, co na litry a přidáme novou jednotku - Kilogram
- řekneme si, co můžeme vážit a na čem vážíme - na obrázku máme různé druhy vah
- doma si ukážeme kuchyňské váhy a zkusíme si něco zvážit - 1 kg mouky, 1 kg cukru apod.

- jednotka - Kilogram, značka kg

- cv. 1 - čteme první řádek, poté přepíšeme psacím písmem na druhý řádek
- cv. 2 - slovní úloha - přečteme si zadání, znázorníme ( 10 puntíků, 2 od konce škrtneme), vypočítáme a napíšeme odpověď
- cv. 3 - zvážíme sebe a svoji aktovku ( pokud máme váhu )
- cv. 4 - pokud máme suroviny, zvážíme

Přepis do sešitu - cv. 6

PRVOUKA

- str. 68 - Co lidé umí
- doplňujeme věty a povídáme si o nich
- v rámečku máme nápovědu slov
- vymýšlíme další výrobky ze dřeva, kamene, cukru
- povídáme si i o jiných surovinách - obilí, keramická hlína, kov, len - látka

- pustíme si film ( stačí rozkliknout)

Krteček a kalhotky



Pátek 29. 5. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 94 - sloupečky

2. Písanka - 4 řádky

3. Slabikář
- str. 94 
- úkol " trojúhelník " - podtrhneme správnou odpověď
- úkol " 4" - "Pěnkava" - nacvičíme čtení
- úkol " otazník" - čarou spojíme ptáky se správným zvukem

4. Písanka - 4 řádky

PÍSANKA 4 - str. 18
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"

První psaní - 4 řádky
- přepis slov psacím písmem

Druhé psaní - 4 řádky
- pozor na důkladnou kontrolu

MATEMATIKA

Matematika 3 
- str. 27
- cv. 3 - slovní úloha
     - přečteme si zadání, ujasníme si, co budeme dělat ( odčítání )
     - znázorníme, vypočítáme, napíšeme odpověď

Přepis do sešitu - str 27. cv. 5 - prosím poslat mi to. Děkuji 😉

Počítáme do 20
str. 30 - počítáme do 20, procvičujeme hodiny, Kč
- poslední úkol - doplňujeme do 15, 16, 19, 20 - necháme dítě, aby si udělalo samo, s pomocí počitadla

Přeji klidný a pohodový víkend!😁

Čtvrtek 28. 5. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 93 " Na zahradě"

2. Písanka - 5 řádků

3. Slabikář
- str. 93
- úkol " smajlík " - nacvičíme čtení " Čím se kdo chlubí"
- ověříme si porozumění textu otázkami typu: Co je zelené, bílé, co pálí, koho mají rádi kuchaři... A opačně : jaká je okurka, kedlubna, cibule...

4. Písanka - 4 řádky

5. Slabikář
- str. 94 
- úkol " smajlík" - přečteme si a na obrázcích si ukážeme rozdíl mezi kosem a holubem
- úkol " barevné sloupečky" - nacvičíme čtení slov ( obloučkujeme dle potřeby )

Přepis do sešitu
- str. 89 - sloupeček ní ny ( snílek - sny, honí - hony ...)
- u všech slov si barevně označíme - zeleně slabiky ny
- žlutě - ni
- procvičujeme slyšení a psaní těchto slabik

PÍSANKA 4 - str. 17
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"

První psaní - 5 řádků
- procvičujeme psaní nových písmen
- slovo obtáhneme a opíšeme
- pozor na malé f, aby bylo správně napsané

Druhé psaní - 4 řádky
- tiskací věty přepíšeme psacím písmem
- zopakujeme si, na co si dáme pozor, důkladně překontrolujeme

MATEMATIKA

Matematika 3
- str. 27
- cv. 1 - počítáme kostky, dáváme o 3 méně - méně znamená, že odčítáme
         - znázorňujeme - modré kostky shora 3 škrtneme, vedle kreslíme odspodu červené, přesně tolik,               kolik nám zbylo modrých ( viz první sloupeček kostek )
         - pod nákres píšeme příklad, počítáme
- cv. 2 - slovní úloha - přečteme si zadání
- znázorníme - modrých papírů : kreslíme 16 modrých puntíků - desítku oddělíme čarou
                       -  červených papírů: u modrých od konce škrtneme 6 puntíků a zbytek překreslíme                                    červenou pastelkou k červeným papírům
- ujasníme si - červených je méně, budeme odečítat 
- vypočítáme 16 - 6 = 10
- odpověď
- cv. 3 - si necháme na zítra
- cv. 4 - děti počítají samostatně

PRVOUKA

 - str. 67 - Zaměstnání dospělých lidí

- povídáme si o práci dospělých - co dělají rodiče, prarodiče, známí
- jak se nazývají jednotlivá povolání, která kolem sebe vidíme
- povídáme si o tom, co ke svému povolání potřebují, co dělají, kde je uvidíme

- do okýnek napíšeme název povolání ( řádky uprostřed ) a dokreslíme obrázek, který tam patří

- můžeme si zahrát na pantomimu - jeden předvádí nějakou práci, druhý hádá


Středa 27. 5. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 92

2. Písanka - 4 řádky

3. Slabikář
- str. 93 
- úkol " 3 " - nacvičíme čtení  " Na zahradě"
              - pozor na slova se slabikami bě, pě, vě
- úkol " tužka" - čarou spojíme obrázek a příslušné slovo

4. Písanka - 4 řádky

5. Slabikář
- úkol " barevné sloupečky" - nacvičíme čtení slov ( obloučkujeme dle potřeby )

Přepis do sešitu
- str. 89 - sloupeček tí ty ( letí - lety, platí - platy ...)
- u všech slov si barevně označíme - zeleně slabiky  ty
- žlutě - ti
- procvičujeme slyšení a psaní těchto slabik

PÍSANKA 4 - str. 16
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"

První psaní - 4 řádky
- nové písmeno G
- je to spojení známých písmen - velkého C a malého j
- obtáhneme si předtištěné, pak píšeme celý řádek
- dbáme, aby písmeno nebylo roztažené - je štíhlé, smyčka j je přesně pod " šnečkem "

Druhé psaní - 4 řádky
- tiskací slovo přepíšeme psacím písmem

MATEMATIKA

Matematika 3
- str. 26
- cv. 1 - kreslíme dle zadání stejný počet, pak o 3 méně - na obrázcích si od konce tři perníčky, bonbóny škrtneme, pod to nakreslíme obdélníčky,  o tyto 3 méně
- cv. 2 - slovní úloha - přečteme si zadání
                         - znázorníme - Jan má : kreslíme 15 puntíků - desítku oddělíme čarou
                                               - Míla má : u Jana od konce škrtneme 4 puntíky, a Mílovi nakreslíme o tyto                                                                   4 méně
                       - ujasníme si - Míla má méně, budeme odečítat ( 15 méně 4     15 - 4 )
                      - vypočítáme  15 - 4 = 11
                       - odpověď
- cv. 3 - počítáme - nejdříve od konce škrtneme 3, pak napíšeme příklad, vypočítáme
- cv. 4 - totéž, o 5 méně
- cv. 5 - dítě si samo přečte, samo vyřeší


Úterý 26. 5. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 91

2. Písanka - 4 řádky

3. Slabikář
- str. 92 - slabiky bě, pě, vě
- vysvětlíme si, že ě se čte jako " je " - " bje, pje, vje "
- ukážeme si na stránce dole psaní těchto slabik - vysvětlíme si, že sice slyšíme  a vyslovujeme " bje ", ale píšeme , "vje " a píšeme , " pje "  a píšeme

- přečteme si říkanku, vybarvíme obrázek
- čteme slova s obrázky, barevně si zakroužkujeme slabiky bě, pě, pě
- úkol " pusa" - nacvičíme čtení slov s bě, pě, vě - pokud děti potřebují, naobloučkujeme si je

4. Písanka - 4 řádky

5. Slabikář
- úkol " 2" - Bělásek - nacvičíme čtení o běláskovi
      - prohlédneme si obrázky s vývojem běláska
 - úkol " papoušek" - naučíme se zpaměti ( cvičíme paměť ) 

Přepis do sešitu
- str. 89 - sloupeček dí dy ( hodí - hody, řadí - řady...)
- u všech slov si barevně označíme - zeleně slabiky dy
                                                            - žlutě - di
    - procvičujeme slyšení a psaní těchto slabik

PÍSANKA 4 - str. 15
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"

První psaní - 4 řádky
- nové písmeno g
- je to spojení známých písmen - malého a a malého j
- obtáhneme si předtištěné, pak píšeme celý řádek

Druhé psaní - 4 řádky
- tiskací slovo přepíšeme psacím písmem

MATEMATIKA

Matematika 3
- str. 25
- cv. 4 - slovní úloha - přečteme si zadání, znázorníme ( zopakujeme si, že do velkého hrnce se vejde stejně jako do malého a ještě o 4 l více ), vypočítáme, napíšeme odpověď.
- cv. 5 - můžeme a nemusíme ( je to na vás 😁 )
- cv. 6 - vyhledáváme, co měříme na litry
- cv. 7 - necháme děti, aby si přečetly a vyřešily bez naší pomoci ( pouze dohlížíme )

- str. 23 cv. 2 - ústně si procvičíme počítání do 20


Pondělí 25. 5. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 90

2. Písanka - 4 řádky

3. Slabikář
- str. 91 - nacvičíme čtení ( čteme několikrát )
- úkol " pastelka"- nakreslíme oblíbené ovoce

4. Písanka - 4 řádky

PÍSANKA 4 - str. 14
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"
- píšeme zdrobněle jména

První psaní - 4 řádky
- nové písmeno Y
- je to spojení známých písmen - velkého U a malého j
- obtáhneme si předtištěné, pak píšeme celý řádek

Druhé psaní - 4 řádky
- přepisujeme psacím písmem

MATEMATIKA

Počítáme do dvaceti
- str.29 - vyřešíme slovní úlohy

Matematika 3
- str. 25
- cv. 2 - vypočítáme příklady, píšeme i s jednotkami
- cv. 3 - přepíšeme do sešitu - PROSÍM, POŠLETE MI TO. Děkuji😃

PRVOUKA

- str.66 - Ája jde nakupovat
 - povídáme si o tom, kam chodíme nakupovat, do kterých obchodů, co se tam prodává
- pak zase naopak - kam půjdeme pro maso, sešity, tričko, hračku...
- vystřihneme kartičky na boku a dolepíme, kam patří


V Novinkách najdete informace potřebné pro vstup do školy. Prosím důkladně prostudujte !

Pátek 22. 5. 2020

ČESKÝ JAZYK

SLABIKÁŘ

1. zopakujeme si čtení na str. 89

2. Písanka - 5 řádků

3. Slabikář
- str. 90 - procvičujeme čtení měkkých a tvrdých slabik
- první úkol - čteme slova s předložkami - do vody, do boty, do vany ...
- úkol " otazník" - čteme věty a povídáme si o tom, jak se změní význam slov, když změníme i/y
              - každou větu si pečlivě probereme

4. Písanka - 4 řádky
5. Slabikář
- úkol " sova" - dítě samo čarami odděluje jednotlivá jména
- úkol "20" - procvičujeme čtení - několikrát

PÍSANKA 4 - str. 13
- rozcvičíme ruku, správně se posadíme, správně uchopíme pero do "špetky"
- píšeme zdrobněle jména

První psaní - 5 řádků
- procvičujeme f, F
- každé slovo si obtáhneme a pak teprve píšeme celý řádek

Druhé psaní - 4 řádky
- u věty zopakujeme na co si dát pozor, důkladná kontrola
- poslední řádek přepisujeme psacím písmem

MATEMATIKA

Počítáme do dvaceti
- str.28 - počítáme s nulou - zopakujeme si, že když přidáváme nebo ubíráme nulu, nic se nemění

Matematika 3
- str. 24 - Litr
- vysvětlujeme:  tak jako metrem můžeme změřit délku, některé suroviny jsou tekuté a potřebujeme je také změřit - Jak to uděláme? Použijeme nějakou nádobu na měření. ( v kuchyni určitě máte nějakou odměrku, skleničku s ryskou, někdo máte doma možná odměrný válec. Pokud ne, použijeme 1l láhev )
- ukážeme si krabici mléka, litr oleje, octa apod.
-zkusíme si odměřit litr vody, zkusíme kolik hrnků se vejde do 1l, kolik litrů do kbelíku apod. - cv. 6
- jednotkou objemu je 1 litr - 1 l ( slovo objem ještě děti nemusí znát, ale měly by si zapamatovat jak měříme tekuté věci, jaká je jednotka objemu )

- cv. 1 - čteme první řádek nahlas, pak přepisujeme psacím písmem na modrou linku

- cv. 2 - slovní úloha - znázorníme, vypočítáme ( 5 l + 5 l = 10 l ), napíšeme odpověď.
- cv. 3 - obdobná slovní úloha ( 20 l - 3 l = 17 l )
- cv. 4 - počítáme příklady, do výsledku píšeme i jednotky
cv. 5 - nahlas ústně i s jednotkami

Přepis do sešitu - str. 23 cv 7

Krásný a klidný víkend!😃


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky